هوای پاک

ساخت وبلاگ

خواص چای سبز | هر آنچه درباره چای سبز باید بدانید

  • خواص چای سبز | هر آنچه درباره چای سبز باید بدانید

    خواص چای سبز برای کاهش وزن

    پلی فنولهای چای سبز فعالیت آمیلاز بزاق (آنزیم تجزیه کننده قندها) را مهار می‌کند. جالب است بدانید که چای بدون داشتن عوارض خطرناک دارو های کاهنده وزن میتواند موجب کاهش وزن، اندازه دور کمر و تری گلیسرید خون مبتلایان به چاقی شود. چای سبز جدا از کمک به بیماران مبتلا به سرطان، آرتروز و برخی دیگر از بیماری‌ ها،‌ اضافه وزن را از بین برده و باعث تناسب اندام می‌ شود. تاثیر مثبت این چای وقتی بیشتر مشهود است که در کنار مصرف آن از یک رژیم غذایی متعادل و یک میزان فعالیت بدنی مناسب نیز بهره ببریم.

    این نوشیدنی قدیمی دارای خواصی است که باعث سوزاندن چربی‌های اضافی در بدن خواهد شد. برای افرادی که دارای اضافه وزن بوده و از چاقی رنج می‌برند نوشیدن چای سبز نتایج قابل توجهی به همراه خواهد داشت چرا که از انتقال قند در میکروارگانیسم‌های چربی پیشگیری کرده و همزمان با کاهش سطح LDL، مقدار HDL را افزایش می‌ دهد. نتایج برخی بررسی‌ ها نشان داده است این چای در صورتی که به همراه غذا مصرف شود، می‌تواند جذب چربی را کم کند و موجب لاغری شود.

    بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، ۲ ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا این چای همانند چای سیاه موجبکاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

    خواص چای سبز در کاهش تری گلیسیرید

    کاتچین موجود در چای سبز، فعالیت آنزیم لیپاز را (آنزیم مسئول هضم چربی ها) در لوزالمعده مهار می کند، در نتیجه، شکستن چربی با سرعت بسیار کمی صورت می گیرد و چربی خون با سرعت کمی بالا می رود. با توجه به این که افزایش تری گلیسیرید خون بعد از مصرف هر وعده غذایی یک عامل خطر در بروز بیماری قلبی است ، مصرف این چای در بین وعده های غذایی روشی مناسب جهت کاهش تری گلیسیرید خون است.

    فواید چای سبز و پوسیدگی دندان

    عصاره برگ چای سبز دارای اثرات ضد میکروبی است و از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

    خواص چای سبز برای حفاظت از قلب

    دانشمندان ماده ای شیمیایی را در چای سبز شناسایی کردند که در حفاظت از قلب در برابر آسیب های مختلف موثر است. کارشناسان “موسسه بهداشت کودکان انگلیس” در مطالعه روی ترکیبات چای سبز موفق به شناسایی ماده ای شیمیایی به نام “اپیگالوکاتچین سه گالیت” شدند که می تواند مرگ سلول ها را پس از حمله قلبی یا سکته کاهش دهد. این دانشمندان اعلام کردند: ماده شیمیایی موجود در چای سبز مانع از فعالیت پروتئینی به نام “استات یک” می شود که پس از رویدادهای استرس آمیز نظیر حمله قلبی یا سکته در درون سلول فعال می گردد.

    “اپیگالوکاتچین سه گالیت” همچنین روند بهبود سلول های قلبی را سرعت می بخشد و موجب کاهش صدمه به آن می شود. از طرفی یکی از عوامل اصلی امراض و حمله های قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است. چای سبز علاوه بر داشتن ویتامین های A و C (آنتی اکسیدان های قوی)، باعث کاهش کلسترول در خون نیز می گردد که این موضوع خطر احتمال حمله قلبی و امراضی از این قبیل را پایین می آورد.

    خواص چای سبز : کاهش فشار خون

    مصرف نیم تا ۵/۲ فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پُرفشاری خون را تا ۴۶ درصد کاهش می دهد.

    خواص چای سبز : جلوگیری از دیابت

    چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت مانند آب مروارید و بیماری های کلیوی به طور معجزه آسایی جلوگیری کند. چای سبز با مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده که مسئول هضم نشاسته است، باعث می شود که نشاسته با سرعت آهسته تری بشکند و در نتیجه قند خون با سرعت کمی بالا برود.

    خواص چای سبز : جوانی

    این چای را به عنوان داروی ضدپیری (Anti – Aging) می‌شناسند. دلیل اصلی آن وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان‌های موثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در این چای است. آنتی اکسیدان‌ ها یکی از شاخص ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول‌های بدن، با به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول‌ها هستند.

    خواص چای سبز : ورم مفاصل

    پژوهشگران چای سبز را به عنوان دارویی برای کاهش خطر ابتلا به ورم مفاصل، ناشی از روماتیسم معرفی می‌کنند. این تاثیر با توقف فعالیت آنزیم‌های تخریب کننده و تحلیل برنده غضروف مفاصل ایجاد می‌شود.

    خواص چای سبز و پیشگیری از بیماری های ایمنی

    پژوهش گران اعلام کردند مصرف این چای از ابتلا به بیماری های ایمنی خودکار بدن جلوگیری می کند. تحقیقات پژوهش گران دانشکده پزشکی ژورژیا حاکی از آن است که مصرف چای سبز علاوه بر مؤثر بودن در کاهش ابتلا به سرطان، باعث محافظت افراد در برابر بیماری های ایمنی خودکار بدن می شود. چای سبز از گسترش آنتی ژن هایی که می توانند موجب تحریک ایمنی بدن شوند جلوگیری می کند.

    نتایج تحقیقات حاکی از آن است وجود ماده ای موسوم به EGCG در چای سبز باعث متوقف شدن التهاب و تاثیرات آن بر روی پوست و سلول های مترشحه بزاق می شوند. در یک اختلال ایمنی خودکار، موسوم به سندرم شوگرن (Sjogren)، سلول های مترشحه بزاق، هدف قرار گرفته و باعث خشکی دهان می شوند و در اختلالی دیگر، پوست ارگان هدف واقع شده و فرد مبتلا به سل جلدی می گردد. شایان ذکر است تحقیقات بیشتر بر روی حیوانات در حال انجام است و تاثیر مفید چای سبز در پیشگیری از آرتریت نیز مشخص شده است.

    خواص چای سبز : ذخیره گلوکز

    چای سبز مانع از ذخیره گلوکز در سلول‌های چربی می‌شود. به این ترتیب می‌توان از نوشیدن این چای، کنترل میزان مصرف کربوهیدرات‌ها (قندها) و ورزش مداوم، به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام‌ها نام برد.

    خواص چای سبز : رژیم غذایی

    با نوشیدن چای سبز میزان متابولیسم چربی‌ ها و هیدرات کربن افزایش می‌یابد. به این ترتیب میزان قند خون و چربی‌ ها همواره در حد متعادلی خواهد بود. تعادل این دو شاخص بدن را با ازدیاد یا کمبود چربی و هیدرات کربن روبه رو نمی‌کند.

    فواید چای سبز در بیماری گرفتگی رگ ها

    در ژاپن طی مطالعاتی جداگانه بر روی چای سبز به این نتیجه رسیدند که افرادی که ۵ فنجان و یا بیشتر از ۵ فنجان در روز چای سبز می‌نوشند ۱۶٪ احتمال ریسک ابتلاء به گرفتگی رگها در آنها کمتر است. میزان وجود رادیکالهای آزاد در رگها،‌ کلید ابتلاء به بیماریهای قلبی ـ عروقی می‌باشد. آخرین تحقیقات نشان داده‌اند که کتچینهای موجود در این چای مانع از درگیر شدن آنزیمها در تولید رادیکالهای آزاد موجود در رگها می‌گردد.

    مشاهده شده است که چای سبز بوسیله کاهش کلسترول بد(LDL)، تری گلیسیرید،‌لیپید پروکسایدLipid Proxides ( رادیکالهای آزادی که باعث تخریب کلسترول بد و چربیها می‌شود) و فیبرینوژن( پروتئینی که در خون وجود دارد و باعث لخته شدن خون می‌شود) ریسک ابتلاء به گرفتگی رگها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود میزان کلسترول خوب بیشتر از کلسترول بد در بدن باشد.

    خواص چای سبز : آسم

    تئوفیلین موجود در چای سبز در حکم داروی مخدری است که باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس (بافت‌های آسیب دیده) می‌شود. از این رو نوشیدن این چای برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که به دلیل مشاغل ویژه یی که دارند (مثل کارگران کارخانه‌های سیمان) یا در مناطق خاصی زندگی می‌کنند (ساکنان مناطق سردسیر) توصیه می‌شود. اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ترکیب ضدحساسیتی است که به وفور در این چای وجود دارد. این ترکیب با تاثیر بر سیستم ایمنی بدن، بدن را در مقابل حساسیت‌ ها مقاوم می‌کند.

    خواص چای سبز : عفونت گوش

    نوشیدن چای سبز نه تنها گوش را در برابر عفونت و تورم محافظت می‌کند، بلکه در صورت بروز این مشکل، نم دار کردن پارچه تمیزی با این چای و سپس تمیز کردن گوش با آن می‌تواند تا حدی از تورم و عفونت بکاهد.

    خواص چای سبز : ایدز

    پژوهشگران ژاپنی با بررسی ترکیبات موجود در این چای دریافتند ترکیب اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) با عملکردی عایق مانند مانع از اتصال ویروس HIV روی سلول‌های سیستم ایمنی بدن و ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن می‌شوند. به عبارتی نوشیدن چای سبز را می‌توان به عنوان عامل مکملی برای جلوگیری از ابتلا به ایدز (AIDS) با عایق کردن سلول‌های سیستم ایمنی بدن دانست. در نهایت اینکه به دلیل خواص فراوان چای سبز، اکنون آن را در بسیاری از کشورهای جهان، نه به عنوان یک نوشیدنی که به عنوان یک داروی گیاهی شناخته و نوشیدن روزانه آن را توصیه میکنند.

    خواص چای سبز : رقیق شدن خون

    کتچینهای موجود در این چای بوسیله جلوگیری کردن از تشکیل مواد التهابی باعث رقیق شدن خون و مانع از ایجاد لختگی در خون می‌شود که این مواد التهابی از اسیدهای امگا ۶ بوجود آمده اند و در گوشت و سبزیجات روغنی غیر قابل اشباع نظیر ذرت و روغن سویا یافت می‌شوند.

    فواید چای سبز و حفاظت در مقابل انواع سرطان

    چای سبز ار ابتلاء به بیماریهای سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان تخمدان، تومور مغزی در کودکان، سرطان کیسه صفرا و مجاری صفراوی، سرطان روده بزرگ، سرطان ریه و سرطان مثانه جلوگیری می کند. وجود کتچین در چای سبز حدوداً پنج برابر بیشتر از چای سیاه می‌باشد ، این ماده آنزیم دی‌هیدروفولات (DHFR) را که سلولهای سرطانی برای رشد به آنها نیاز دارند، کاهش می‌دهد و دارویی بسیار مفید برای جلوگیری از سرطان به شمار می‌آید.

    خواص چای سبز در آلزایمر و پارکینسون

    چای سبز فعالیت سلول‌های مغز به ویژه بخش‌های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می‌کند. از طرفی این چای باعث کاهش میزان “استیل کولین” در سلول‌های مغز و با این حرکت مانع از تخریب سلول‌های مغز و بروز بیماری آلزایمر می‌شود.

    آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز مانع از تخریب سلول‌های مغز، که عامل اصلی بروز بیماری پارکینسون است، می‌شوند. به عبارتی آنتی اکسیدان‌های این چای با به تعویق انداختن قرار گرفتن سلول‌های مغز در فاز پیری و فرسودگی مانع از ابتلا به پارکینسون می‌شوند.

    خواص چای سبز : بیماری‌ های کبدی

    نوشیدن چای سبز باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد ایجاد شده توسط چربی‌های موجود در کبد می‌شود. این عملکرد مثبت، مانع از بروز بیماری‌های کبدی به ویژه سرطان کبد می‌شود.

    خواص چای سبز در تب خال

    تبخال مشکلی است که عاملی ویروسی دارد اما با چای سبز می‌توان بهبود آن را تسریع کرد. به این ترتیب که اگر محل مورد نظر را با این چای مرطوب کرده و صبر کنیم تا خشک شود و این عمل را سه بار در روز تکرار کنیم، روند بهبودی و رفع محل زخم تسریع می‌شود.

    خواص چای سبز و استرس

    ترکیبی موسوم به «ال تیانین» موجود در این چای که نوعی اسید آمینه است، خاصیت آرام بخشی داشته و می‌تواند حالت تنش، افسردگی و استرس و هیجان را از بین ببرد.

    سایر خواص های چای سبز

    * زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر این چای می نوشیدند – در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می کردند – کمتر با خطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند.

    * حدود ۳۰٪ از وزن برگ این چای از فلانویید تشکیل شده است که برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد. محققان مشاهده نموده اند که فواید این چای برای سلامتی بستگی به میزان مصرف آن دارد که بیشترین مصرف آن در کشورهای آسیایی حدود ۳ فنجان در روز است. ( که حدود ۲۴۰ ـ ۳۲۰ میلی گرم از پولی فنول بدن را تهیه می‌نماید.)

    * در افرادی که بصورت روزانه چای سبز مصرف می‌نمایند احتمال ابتلاء به انواع بیماریها اعم از بیماریهای باکتریایی و یا عفونتهای سخت و همچنین بیماریهایی نظیر سرطان، سکته، بیماریهای قلبی ـ عروقی و بیماریهای استخوانی را کاهش می‌دهد.

    * یکی دیگر از فواید مصرف چای سبز، کاهش مرگ و میر به دلیل هر نوع بیماری مخصوصاً بیماری قلبی ـ عروقی می‌باشد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ صورت گرفت محققان دریافتند که چای از هر نوع نوشیدنی دیگر حتی آب خالص ، برای سلامتی مفیدتر است زیرا چای نه تنها بخوبی آب خالص ، بدن را هیدراته (آب رسانی) می کند بلکه منبعی غنی از پلی هنولز می‌باشد که از بیماریهای قلبی جلوگیری می‌کند.

    * در سال ۱۹۹۴ در ژاپن تحقیقی بر روی ۴۰٫۵۳۰ فرد در سنین بین ۴۰ تا ۷۹ سال انجام گرفت که به مدت ۱۱ سال به طول انجامید. در این گروه انتخاب شده ۸۰٪ از افراد روزانه حدود ۳ فنجان از چای سبز مصرف می‌نمودند. در این تحقیق مشاهده گردید که در افرادی که ۵ فنجان در روز چای سبز می‌نوشیدند،‌ در مقایسه با افرادی که ۱ فنجان چای می‌نوشیدند احتمال مرگ به دلیل هر بیماری خصوصاً بوسیله بیماریهای قلبی ـ عروقی بسیار کمتر بود حتی این آمار نشان داد که تاثیر چای سبز بر روی زنان بیشتر از مردان می‌باشد.

    * ۲۳٪ کاهش مرگ به دلیل هر بیماری – ۱۲٪ کاهش مرگ به دلیل هر بیماری – ۳۱٪ کاهش مرگ بدلیل بیماریهای قلبی ـ عروقی – ۲۲٪ کاهش مرگ بدلیل بیماریهای قلبی – ۶۲٪ کاهش مرگ بدلیل سکته – ۴۲٪ کاهش مرگ بدلیل سکته

    * در مطالعه‌ای که بر روی زنانی که از چای سبز مصرف می‌کردند و کسانیکه مصرف نمی‌کردند صورت گرفت مشاهده شد که ریسک ابتلاء به سرطان سینه در زنانی که این چای مصرف می‌نمودند ۲۲٪ کمتر از افراد دیگر است.

    * قسمت های مفید چای سبز، غنچه برگ، برگ و ساقه آن می باشد. چای سبز در فرآیند تولید تخمیر نشده و با قرارگرفتن در برابر بخار هوای داغ درست می شود. در این فرآیند، این چای قادر به حفظ مولکول های مهم و اساسی بنام پلی فنول ها که مسئول بسیاری از فواید این چای هستند، می باشد.

    * چای سبز همچنین قادر است کبد را سمزدایی کرده و از تجمع چربی در کبد جلوگیری کند. چای سبز نقص و کمبود استروژن را در دوران یائسگی جبران کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. در نهایت اینکه این چای منجر به ایجاد آرامش روح و روان شما می شود و در نتیجه، مصرف عصرانه آن برای رفع خستگی توصیه می شود.

    * پلی فنول ها ممکن است قادر به پیشگیری از التهاب و ورم بوده، از غضروف بین دو استخوان محافظت کرده و از خراب شدن مفاصل جلوگیری می نماید و همچنین بنظر می رسد که قادر به مبارزه با عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و کاهش رشد غیرطبیعی سلول های در گردنه رحم می باشد. با اینحال تحقیقات دلیل این فواید را کشف نکرده اند.

    * چای سبز حاوی ۲ تا ۴ درصد کافئین بوده که برهشیاری و تفکر تاثیر می گذارد، میزان خروج ادرار را افزایش داده و قادر به بهبود پیام رسان های مغز که در بیماری پارکینسون مهم هستند، می باشد. بنظرمی رسد که آنتی اکسیدان ها و سایر مواد موجود در این چای نیز به محافظت از قلب و عروق کمک می نماید.
    * از فواید دیگر چای سبز می توان به این موارد اشاره کرد: بالا بردن قدرت فکری و تمرکز، پیشگیری از امراضی مثل آلزایمر، درمان التهاب و آماس مفاصل، درمان و پیشگیری از بیماری MS (multiple sclerosis) . جالب است بدانید کاتچین موجود در چای سبز باعث از بین بردن باکتریهای مولد مسمومیت غذایی یا سم تولیدشده توسط این باکتریها شده و بدین ترتیب درمسمومیت های غذایی هم به عنوان دارویی مفید استفاده می شود.* پژوهشگران ژاپنی با بررسی ترکیبات موجود در این چای دریافتند ترکیب اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) با عملکردی عایق مانند مانع از اتصال ویروس HIV روی سلولهای سیستم ایمنی بدن و ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن می شوند. به عبارت دیگر نوشیدن چای سبز را می توان به عنوان عامل مکملی برای جلوگیری از ابتلا به ایدز (AIDS) با عایق کردن سلولهای سیستم ایمنی بدن دانست.
    * این چای از تاثیرات مخرب اشعه ماورا بنفش روی DNA جلوگیری می کند.
    * ویتامین C موجود در چای سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن، بدن را در مقابل بیماریهای مختلف به ویژه بیماریهای فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا در زمستان، اسهال و استفراغ در تابستان و حساسیتهای فصل پاییز مقاوم می کند. در چین باستان برای افرادی که دائما بیمار بودند این چای تجویز می کردند.
    * نوشیدن چای سبز نه تنها گوش را در برابر عفونت و تورم محافظت می کند بلکه در صورت بروز این مشکل، نمدار کردن پارچه تمیزی با چای سبز و سپس تمیز کردن گوش با آن می تواند تا حدی از تورم و عفونت بکاهد.
    * تبخال مشکلی است که عامل ویروسی دارد اما با چای سبز می توان بهبود آن را تسریع کرد؛ به این ترتیب که اگر محل مورد نظر را با این چای مرطوب کرده و صبر کنیم تا خشک شود و این عمل را سه بار در روز تکرار کنیم، روند بهبودی و رفع محل زخم تسریع می شود.
    * چای سبز بسیاری از عوامل بیماری زا را که بر سلامت دهان و دندان تاثیر منفی دارد از بین می برد. به این ترتیب می توان نوشیدن چای سبز را مکملی برای سلامت دهان و دندان دانست. علاوه بر این، این چای با از بین بردن باکتریهای نامناسب محوطه دهان، بوی بد دهان و تنفس بد بو را نیز مرتفع می کند. در چین باستان از این چای به عنوان داروی خوشبوکننده دهان پیش از حضور در مراسم رسمی و میهمانیها استفاده می کردند.
    * ترکیبی موسوم به “ال تیانین” موجود در چای سبز که نوعی اسید آمینه است خاصیت آرام بخشی داشته و می تواند حالت تنش، افسردگی و استرس و هیجان را از بین ببرد.

    موارد منع مصرف، تداخل دارویی و عوارض چای سبز

    اعتقاد بر آنست که قبل و بعد از دریافت فرآورده‌های آهن و در شیرخواران نباید از چای سبز یا ترکیبات پلی فنول آن استفاده نمود. شواهد موجود حاکی از آنست که مقادیر بیش از ۳۰۰ میلی لیتر در روز با سوخت و ساز آهن تداخل نموده و موجب کم خونی می‌شود. شواهدی مبنی بر منع مصرف در حاملگی وجود ندارد با اینحال باید با پزشک مشورت نمود. مصرف چای سبز در دوران شیردهی توصیه نمی‌شود.

    افزایش اثر متی سیلین و بنزیل پنی سیلین، تشدید اثر آسپیرین و سایر داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین به دلیل ویتامین K موجود در چای سبز که می تواند بر ضد اثرات وارفارین عمل نماید برخی از موارد تداخل دارویی چای سبز می باشد.

    به خاطر داشتن کافئین، جلوگیری از جذب مواد معدنی مخصوصا آهن می‌کند. خانم های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نا منظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.

    مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می دهد. زیاده روی در مصرف این چای می‌تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود.

    مصرف روزانه پنج فنجان و یا بیشتر از چای سبز، زیاده روی محسوب شده و عوارض جانبی دارد. مصرف روزانه زنان باردار و شیرده نباید بیشتر از ۲ فنجان باشد.

    مصرف چای سبز در افراد کم خون می تواند باعث بدتر شدن کم خونی آنها شود. کافئین موجو در چای سبز می تواند باعث بدتر شدن اضطراب شود. کافئین می تواند باعث افزایش خونریزی در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی دهنده شود.

    همان‌طور که می‌دانید ممکن است بیشتر مواد و غذاهایی که برای بدن بسیار مفید هستند در برخی از موارد بسیار ضرر هم داشته باشند. برخی مواقع دیده شده است که خوردن چای سبز باعث ایجاد اختلالاتی در سیستم گوارشی می‌شود. در این موارد بیماران دچار دل دردهای شدید و گاهی نیز دچار یبوست و یا اسهال می‌شوند. همچنین این چای باعث می‌شود تا دستگاه گوارش نتواند به میزان لازم آهن جذب کند و این خود باعث بروز بیماری‌ ها متعددی می‌شود.

    یکی از مسائلی که ممکن است با استفاده از چای سبز برایمان ایجاد شود آلرژی‌های متفاوت است. در برخی موارد نیز آلرژی‌های قدیمی را رشد می‌دهد. محققان می‌گویند ممکن است بعد از خوردن چای سبز دچار تنگی نفس و هم‌چنین گلو دردهای شدید و… شوید و پس از مشاهده این نشانه‌ها باید خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که ممکن است در طول دراز مدت باعث بروز بیماری‌های متفاوت شود.

    دیگر مشکلی که پزشکان به آن اشاره می‌کنند، مسائل مربوط به دستگاه گوارش است. برخی مواقع دیده شده است که خوردن چای سبز باعث ایجاد اختلالاتی در سیستم گوارشی می‌شود. در این موارد بیماران دچار دل دردهای شدید و گاهی نیز دچار یبوست و یا اسهال می‌شوند. همچنین این چای باعث می‌شود تا دستگاه گوارش نتواند به میزان لازم آهن جذب کند و این خود باعث بروز بیماری‌ها متعددی می‌شود.

    دیگر اثر بدی که چای سبز بر روی بدن ما می‌گذارد اثراتی مربوط به مشکلات روانی است. استفاده زیاد از این چای برای مثال پنج لیوان در طول روز می‌تواند باعث تغییراتی در رفتار شما شود. در مواردی مشاهده شده است که افراد دچار استرس‌های شدید و یا خشونت بسیار زیاد شده‌اند.

    چای سبز به میزان زیادی کافئین ندارد اما این امر نباید دلیلی باشد که شما از این چای به میزان زیاد استفاده کنید؛ چرا که باعث می‌شود میزان کافئین در بدن شما بسیار بالا رود و همین امر می‌ تواند باعث ایجاد حالت‌ های سرگیجه و بی‌ تعادلی شود. اگر این میزان بیش از ۱۴ گرم در هر کیلوگرم باشد می‌تواند شما را بکشد.

    منبع:امیزینگ.

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

سایت مجله تایم در عرصه های زیر فعالیت می کند و دارای پست هایی دیدنی در این عناوین است : بیوگرافی ، بیوگرافی هنرمندان ، بیوگرافی بازیگران ، بیوگرافی ورزشکاران ، بیوگرافی فوتبالیست ها ، هنرمندان ، ورزش ، تیزر فیلم ، انیمیشن ، کلیپ ، سینما ، موسیقی ، آنونس ، آشپزی ، دانلود ، سلامت ، بازی ، بازی های رایانه ای ، خواننده ها ، اس ام اس ، گالری عکس ، گل و گیاه ، آموزش ، تکنولوژی ، خودرو ، ماشین ، مشخصات خودرو ، بیوگرافی هنرمندان ، مجله اینترنتی تایم و...

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : خواص,چای,سبز,هر,آنچه,درباره,چای,سبز,باید,بدانید,بیوگرافی , مجله , مجله اینترنتی , مجله تایم , بیوگرافی بازیگران , مجله سلامت , مجله ورزشی , مجله تایم , تایم , تیزر فیلم , بازی , سینما , مشخصات خودرو, نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 333 تاريخ : پنجشنبه 18 مرداد 1397 ساعت: 15:40

حتما شما هم توی اینترنت مدام به دنبال راهی واقعی و پرسود برای کسب و کار در فضای مجازی می گردید؟!؟! توی این مقاله آخرین و بهترین راه درآمدی رو بهتون معرفی کنیم ، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید.
من هم مثل شما خیلی خیلی به دنبال یک راه پرسود می گشتم و قصد داشتم به یک درآمد خیلی خوبی برسم تا اینکه با سایتی به نام کار می کنیم آشنا شدم! این سایت بهترین و شگفت انگیز ترین سایتی بود که تابحال دیده ام این را به عنوان یک دوست به شما پیشنهاد می کنم که حتما دست کم یک سری به این سایت بزنید.
سایت کار می کنیم یک سایت فوق العاده بر پایه فریلنسری هست که به شما این امکان رو میده تا با هر توانایی که دارید و البته میتوانید از طریق اینترنت به مشتریان خود ارائه دهید کسب درآمد کنید. جالب است بدانید شما میتوانید تنها با روزی 2 ساعت کار در منزل به درآمد ثابت 400 هزار تومان در ماه برسید!!! جالب تر از همه این است که این سایت هیچ محدودیت سنی ندارد و محیط بسیار خوبی برای نوجوانان است.
آمریکا با این همه غرور و ادعا حدود 50% از مردمش فریلنسر هستند درنتیجه ما نیز باید به این موضوع اهمیت بیشتری بدهیم.
من که خودم تا حالا 1.200.000 تومان از طریق همین سایت درآمد کسب کرده ام و پیشنهاد می کنم شما هم دست به کار شوید.
سایت کار می کنیم

 

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : درامد,ماهانه,2,میلیون,تومان,درامد ماهانه 2 میلیون تومان,کسب درامد میلیونی, نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 16 مرداد 1397 ساعت: 0:12

انواع فتق نوزادان

  • انواع فتق نوزادان

    http://www.pezeshk.us/?p=90732

    فتق ناف، فتق های جدار شکم ،فتق کشاله ران از انواع
    فتق های شایع در کودکان هستند که باید سریع و بدون درنگ درمان
    شوند و از آسیب ها و پیامدهای آنان پیشگیری کرد.

    فتق اینگوینال یا فتق کشاله ران یکی از فتق های شایع در کودکان
    ونوزادان است که شیوع آن بین ۱ تا ۵ درصد گزارش شده است در این
    بیماری نسبت ابتلا پسران به دختر ۳ به ۱ بوده و در ۶۰ درصد
    مواردسمت راست، ۳۰ درصدسمت چپ و ۱۰ در صد نیز به صورت دو طرفه
    بروز می کند.

    فتق کشاله ران بیرون زدگی احشا داخل شکم از طریق رینگ داخلی به
    بیرون از حفره شکم است که در پسر بچه ها این بیرون زدگی تا کیسه
    بیضه می تواند امتداد داشته و سبب آسیب به احشا داخل شکم و عناصر
    ساقه بیضه و حتی خود بیضه هم شود.

    گاهی این بیرون زدگی باعث لاغر شدن آن سمت از بیضه شده و عملکرد
    بیضه را از بین می برد

    اگر روده ها در ساک فتق گیر کنند ممکن است سبب گانگرن و سیاه شدن
    روده و حتی مرگ کودک به دلیل عفونت شدید کیسه بیضه و حفره شکم
    شود.

    در دختر بچه ها ۲۰ در صد موارد ممکن است تخمدان در ساک فتق گیر
    کرده و این مشکل باعث نازایی در بزرگسالی برای فرد را ایجاد کند.

    علائم فتق کشاله ران در کودکان و نوزادان

    علائم فتق کشاله ران در کودکان و نوزادان: تورم ناحیه کشاله ران
    به دنبال گریه کردن، زور زدن و برداشتن جسم سنگین است و در این
    راستا هر عامل که باعث افزایش فشار داخل شکم شود می تواند باعث
    بیرون زدگی غیر طبیعی احشا داخل شکمی به بیرون از آن شده و نهایتا
    برجستگی در ناحیه کشاله ران ایجاد کند که با چشم قابل رویت است.

    اگر بیرون زدگی و برجستگی ناحیه کشاله ران مداوم بوده و به داخل
    حفره شکم برنگردد اصطلاحا “فتق گیر کرده” نامیده می شود و برای
    پیشگیری از عوارض غیر قابل جبران کودک باید حداکثر تا ۶ ساعت تحت
    عمل جراحی قرارگیرد.

    در مواردی که شک به وجود فتق ناحیه کشاله ران وجود دارد سونو
    گرافی از این ناحیه می تواند بیرون زدگی احشا را نشان داده و
    تشخیص را قطعی کند.در هر صورت بعد از تشخیص این بیماری، اقدام
    فوری جراحی برای پیشگیری از آسیب های جبران ناپذیر بایدانجام شود
    این فتق حتی در نوزاد یک روزه نیز نیاز به جراحی عاجل و فوری
    دارد.

    همچنین به دلیل احتمال بالای آسیب و عوارض بعد از عمل در نوزادان
    و کودکان، باید بی هوشی و جراحی این بیماران توسط پزشکان فوق تخصص
    صورت گیرد.

    فتق ناف چیست ؟

    فتق ناف در واقع بیرون زدگی عناصر و ارگان های داخل شکم از نقص
    واقع در ناف است و برخلاف فتق کشاله ران به علت بی خطر بودن نیاز
    به اقدام اورژانس ندارد.

    بعد ازتشخیص این بیماری در نوزادان تا ۴ سالگی منتظر می مانیم و
    در صورت عدم بسته شدن نقص جدار شکم در ناف عمل جراحی انجام می شود
    .

    علائمی که والدین در فرزندانشان در بروز این بیماری می بینند تورم
    ناف موقع گریه کردن و زور زدن است که به دلیل عدم گیر افتادن احشا
    و بی خطر بودن آن اقدام عاجل جراحی توصیه نمی شود.

    بستن با سکه و فشار آوردن روی ناف تاثیری در بهبودی این فتق ندارد
    و به دلیل عوارضی که برای بیمار به وجود می آورد توصیه نمی شود.

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : انواع,فتق,نوزادان, نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت: 17:08

مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

  • مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    امروز مدل مو های جدید و ترند مردانه را به شما معرفی میکنیم، در بین دیدن این مدل های مو جذاب و زیبا نکاتی را به شما خواهیم آموخت که با استفاده از آنها می توانید مو های خود را به هر فرم و حالتی که میخواهید هماهنگ کنید، در ادامه این مدل های لاکچری مو مردانه و راهنمای حالت دهی به مو مردانه را مرور میکنیم.

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل مو مردانه خامه ای

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    آموزش حالت دادن مو با سشوار

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    شماره یک: اول از همه ی ي انتخاب شامپوی مناسب با مو است، با توجه به ماهیت موهایتان از داروخانه با فروشگاه های لوازم بهداشتی، شامپوی مناسب درخواست کنید، اگر موهایی خشک دارید هرگز از شامپوهای متناسب با مو های چرب استفاده نکنید. چرا که مو های شما را خشک، شکننده و باردار میکند.

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    بهترین ماده برای حالت دادن مو

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    هم چنین اگر موهایی چرب دارید از شامپوی متناسب با موها خشک یا غیره استفاده نکنید. اگر هر روز موهایتان را می شوئید مقدار کمتری شامپو مصرف کنید هر روز مقدار متفاوتی را استفاده کنید تا بفهمید چقدر برای شست وشوی روزانه کافی است.

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    حالت دادن موی کوتاه مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    نگذارید شامپو مدت زمان بیشتر از یک دقیقه روی مو های تان بماند وهرگز با آب داغ موها را نشوئید چرا که به مغز مو آسیب وارد می کند، پس از استفاده مو های خود را به خوبی با آب ولرم بشوئید تا مواد شیمیایی از مو های تان پاک شود.

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    شماره دو: بعد از خروج از حمام با یک حولۀ که خوب آب را جذب بکند، مو های خود راخشک کنید و بگذارید فقط حالت مرطوب داشته باشد، مو های خیس خوب حالت نمی‌گیرند.

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    شماره سه: حالا مو های مرطوب خود را آغشته به کرم مرطوب کننده مو کنید، دقت داشته باشید اگر مقدار زیادی کرم به موها بمالید حالت دهی را بد میکند وموهایتان زیادی درخشنده می‌شوند، فقط مقداری استفاده کنید که موهایتان را مرطوب کند.

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    کرم مو هم به حالت دادن مو کمک می کند هم در مقابل باد گرم سشوار موها را محافظت میکند وهم اگر مو های تان خشک است و هر روز از شامپو استفاده می کنید به موها حالت چرب می‌دهد ونمی گذارد مو های شما خشک و باردار شوند.

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    شماره چهارم: حالا سشوار را روشن کنید دقت کنید اگر موهایتان کوتاه است ودر حد پنچ سانت است، میتوانید بادست حالت دهید ونیازی زیادی به استفاده از شانه نیست، جهت باد سشوار تعیین می کند موهایتان به کدام جهت حالت بگیرد، سشوار را زیاد نزدیک به مو نگیرید.

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    با استفاده از یک شانه گرد از عقب سر به جلو مو های خود را حالت دهید اگر می خواهید موهایتان خیلی صاف ولخت شود، موها را اول در شانه قفل کنید سپس شانه را شل کنید تا موها از بین شانه سر بخورند موها را بکشید وباد سشوار را مقابلش قرار دهید تا صاف شوند وبه هر حالتی که میخواهید در بیایند.

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل مو مردانه کوتاه ،مدل مو مردانه بلند

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    مدل مو های فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه 

    مدل موهای فشن و لاکچری مردانه + آموزش حالت دادن به مو مردانه

    شماره پنج: انتظار نداشته باشید که با سشوار کشیدن موهایتان آن ‌طور که تصور می کنید در بیایند، حالا نوبتِ به مرحله آخر و حالت دهی با میکسرها «واکس، تافت، نیترو و…» می‌رسد، مقداری از واکس را بردارید ودر کفِ دست خود به خوبی بمالید و سپس روی موها بمالید. نترسید که مدل موها بهم بخورد، موها را به واکس یا نیترو آغشته کنید وحالتی را که می خواهید در بیاورید.

    اگر میخواهید پلو خوری یا عروسی بروید بعد از واکس وحالت دهی نهایی، از اسپری هم استفاده کنید تا طوفان تورنادو هم تکانشان ندهد. اگر از اسپری استفاده می کنید، از فاصله 15 سانتی متری اسپری کنید وبعد تا اسپری خشک نشده مو درحالتی که میخواهید نگه دارید تا خشک شود وبه همان حالت بماند.

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : مدل,موهای,فشن,و,لاکچری,مردانه,آموزش,حالت,دادن,به,مو,مردانه, نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 292 تاريخ : شنبه 13 مرداد 1397 ساعت: 20:27

ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه

  • ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه

    دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه

    چکیده:

    ارزیابی عملکرد کارکنان یکی از مؤثرترین ابزارهای سنجش کارایی و تصمیم گیری در خصوص زندگی شغلی آنان می باشد. جذب و آموزش، نگهداری، جابجایی، تشویق و تنبیه، تعدیل نیرو و سایر مسائل مرتبط با کارکنان، همگی در ارتباط با نظام ارزیابی عملکرد است. 

    هدف این تحقیق، ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد. نوع پژوهش حاضر از نظر هدف،کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارتش(جمعاً 500 نفر) تشکیل می دادند که از بین آنان با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران 210 نفر به روش تصادفی لایه-ای به عنوان نمونه انتخاب شدند.

     روایی پرسش نامه از طریق نظر خبرگان مورد تأیید قرارگرفت. پایایی پرسش نامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 97/0 محاسبه شد که می توان ادعا کرد که پرسش نامه از پایایی بالایی برخوردار است. در این تحقیق با استفاده از مطالعه مبانی نظری و بررسی پیشینه تحقیق یک الگوی اولیه شامل دو مؤلفه رفتار و عملکرد با 20 شاخص پیشنهاد شد. با بکارگیری تکنیک های آمار توصیفی و استنباطی تحلیل عاملی، الگوی پیشنهادی تحلیل شد و مورد تائید قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارتش شامل دو مؤلفه رفتار و عملکرد و 20 شاخص می باشد. 

    11شاخصِ مؤلفه رفتار به ترتیب اولویت (بر اساس وزن آنها) شامل؛ شهامت و شجاعت، اخلاق، تعهد و صمیمیت، مسئولیت پذیری، صداقت، نظم و انضباط، ادب و احترام، ارتباطات، صبر و پایداری، انعطاف پذیری و اعتماد به نفس می باشد. 9شاخصِ مؤلفه عملکرد نیز به ترتیب اولویت (بر اساس وزن آنها) شامل؛ مدیریت در امور، رهبری(فرماندهی)، برنامه ریزی، قدرت حل مسئله و تصمیم گیری، رشد و توسعه، آموزش، خلاقیت و نوآوری، کمیت وظایف انجام شده و کیفیت وظایف انجام شده، می باشد. در پایان پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت ارزیابی عملکرد کارکنان ارائه شده است.

    واژگان کلیدی:

    الگو

    ارزیابی عملکرد کارکنان

    عوامل کلیدی موفقیت

    معیارهای ارزیابی عملکرد

    شاخص های ارزیابی عملکرد 

    مقدمه

    انسان موجودی هدف دار و آرمان گرا است. از بدو زندگی رو به آینده دارد و همواره می خواهد به ایده آل ها و هدف های خود دست یابد. از موفقیت و پیروزی خرسند و از عدم دستیابی به اهداف خود ناخشنود می-شود. او تمام انرژی و امکانات خود را صرف رسیدن به برنامه های از پیش تعیین شده یا اهداف خود می-کند، به همین دلیل  همیشه می کوشد که وضع خود را نسبت به اهداف مشخص کند. او نیازمند به داشتن بازخورد است و با جمع آوری اطلاعات درباره پیشرفت و چگونگی این پیشرفت موقعیت خود را می سنجد و اطمینان از رسیدن به اهداف که ارزیابی عملکرد نام دارد و نوعی انگیزه و پاداش در قبال مسئولیت پذیری انسان بشمار می آید.

    ارزیابی عملکرد کارکنان مقدماتی دارد که بی توجهی به این مقدمات جز نتایج منفی بازده دیگری به همراه نخواهد داشت، ولی در میان این مقدمات، توجه به انسان و خصوصیات وی بسیار مهم است و شاید بتوان گفت که در بسیاری از موارد، عملکرد انسان نتیجه و بازتاب خصوصیات و روحیات او است. از این رو در مکتب غنی و پربار اسلام امر " ارزیابی " و " ارزشیابی " به شکلی بسیار دقیق و زیباتر از سایر مکاتب مورد بررسی قرار گرفته، در فرازی از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر نخعی آمده است: " نباید نیکوکار و بدکار نزد تو به یک پایه باشند که آن، نیکوکار را از نیکویی کردن بی رغبت سازد و بدکاران را به بدی کردن وا دارد، هریک از ایشان را به آنچه گزیده، جزا ده ". 

    از آنجا که عوامل ارزیابی عملکرد باید با جایگاه شغلی فرد متناسب باشد(یوجن وو، جیانگ لیانگ هو ، 2010 )، ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از این امر مستثنی نیست و روش ها و معیارهای نظام ارزیابی عملکرد کارکنان ارتش پاسخگوی نیازهای مورد نظر نیست 

    و ما در این تحقیق به دنبال ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم. 

    فهرست مطالب:

    فصل اول: کلیات تحقیق

    مقدمه .  2

    1-1- تشریح و بیان مسئله .  2

    1-2- اهداف تحقیق   4

    1-2-1 هدف کلی .  4

    1-2-2- اهداف جزئی .  4

    1-3- سئوالات تحقیق   5

    1-3-1- سئوال اصلی .  5

    1-3-2- سئوالات فرعی .  5

    1-4- تعریف واژگان و اصطلاحات تحقیق 5

    1-4-1- تعریف نظری   5

    1-4-2- تعریف عملیاتی . 6

    1-5- قلمرو تحقیق  7

    1-5-1- قلمرو موضوعی .  7 

    1-5-2- قلمرو مکانی .  8

    1-5-3- قلمرو زمانی .  8

    1-6- خلاصه فصل   8

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    مقدمه   10

    2-1- مفهوم ارزیابی عملکرد .  11

    2-1-1-  تعریف ارزیابی عملکرد . 

    11 2-1-2- تعریف ارزیابی عملکرد کارکنان .  11

    2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد .  13

    2-2-1- اهمیت ارزیابی عملکرد کارکنان   16

    2-2-2- ارزیابی عملکرد از نظر اسلام   18

    2-3- اهداف ارزیابی عملکرد کارکنان   20

    2-4- معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان   24

    2-4-1- تعریف معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان .  24

    2-4-2- اهمیت و ضرورت  معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان   26

    2-5- شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان .  26

    2-6- رویکردهای ارزیابی عملکرد کارکنان .  28

    2-7- روش ها و فنون ارزیابی عملکرد کارکنان   29

    2-8- مدیریت عملکرد   41

    2-9- مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان   44

    2-10- ارزیابی عملکرد کارکنان در ارتش جمهوری اسلامی ایران .  91

    2-10-1- اهداف ارزیابی عملکرد کارکنان در ارتش جمهوری اسلامی ایران .  92

    2-11- ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی ارتش   94

    2-11-1- اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد   94

    2-11-2- ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی   96

    2-12- پیشینه تحقیق .  97

    2-12-1- تحقیقات در داخل کشور .  97

    2-12-2- تحقیقات در خارج از کشور .  102

    2-13- بازنگری ادبیات و پیشینه تحقیق و ارائه الگوی نظری و تحلیلی تحقیق .  109

    2-14- خلاصه فصل   114

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق

    مقدمه .  116

    3-1- نوع و روش تحقیق   116

    3-2- جامعه آماری و نمونه گیری .  116

    3-3- روش ها و ابزار گردآوری داده ها .  117

    3-4- جدول سئوالات متناظر با اهداف و سئوالات تحقیق   118

    3-5- روایی و پایایی پرسش نامه   122

    3-5-1- روایی پرسش نامه   122

    3-5-2- پایایی پرسش نامه .  123

    3-6- روش ها و آزمون های آماری تجزیه و تحلیل داده ها .  124

    3-7- خلاصه فصل .  124

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    مقدمه .  126

    4-1- توصیف آماری داده های پرسش نامه خبرگان .  126

    4-1-1- تحلیل داده های جمعیت شناختی (خبرگان) .  126

    4-1-2- تحلیل داده های پرسش نامه خبرگان   127

    4-2- توصیف آماری داده های پرسش نامه تحقیق   129

    4-2-1- تحلیل داده های جمعیت شناختی .  129

    4-2-1-1- جنسیت   129

    4-2-1-2- سنوات خدمتی   130

    4-2-1-3- میزان تحصیلات .  132

    4-2-2- سئوال اول تحقیق   133

    4-2-2-1- میانگین و انحراف معیار شاخص های مؤلفه رفتار در وضعیت فعلی .  133

    4-2-2-2- میانگین و انحراف معیار گویه های مؤلفه رفتار در وضعیت فعلی .  134

    4-2-2-3- میانگین و انحراف معیار شاخص های مؤلفه عملکرد در وضعیت فعلی   135

    4-2-2-4- میانگین و انحراف معیار گویه های مؤلفه عملکرد در وضعیت فعلی   135

    4-2-2-5- رتبه بندی وضع موجود (میزان در نظر گرفتن شاخص ها و مؤلفه ها) .136

    4-2-3- سئوال دوم تحقیق .  137

    4-2-4- سئوال سوم تحقیق   138

    4-2-4-1- میانگین و انحراف معیار شاخص های مؤلفه رفتار در وضعیت مطلوب .  138

    4-2-4-2- میانگین و انحراف معیار گویه های مؤلفه رفتار در وضعیت مطلوب .  138

    4-2-4-3-  میانگین و انحراف معیار شاخص های مؤلفه عملکرد در وضعیت مطلوب .  139

    4-2-4-4- میانگین و انحراف معیار گویه های مؤلفه عملکرد در وضعیت مطلوب   140

    4-2-4-5- نرمال بودن داده ها   141

    4-2-4-5-1- چولگی و کشیدکی داده ها .141

    4-2-4-5-2- نرمال بودن با استفاده از آزمون کلموگروف اسمیرنوف   143

    4-2-4-6- مدل تحلیل عاملی تائیدی برای گویه ها و شاخص های مؤلفه رفتار در وضعیت مطلوب .  145

    4-2-4-6-1- تخمین مدل .  145

    4-2-4-6-2- ارزیابی تناسب مدل   147

    4-2-4-6-3- تحلیل مدل اندازه گیری سطح اول و دوم   147

    4-2-4-7- مدل تحلیل عاملی تائیدی برای گویه ها و شاخص های مؤلفه عملکرد در وضعیت مطلوب   149

    4-2-4-7-1- تخمین مدل .  149

    4-2-4-7-2- ارزیابی تناسب مدل   151

    4-2-4-7-3- تحلیل مدل اندازه گیری سطح اول و دوم   151

    4-2-5- سئوال چهارم تحقیق .  153

    4-2-5-1- وزن شاخص های مؤلفه رفتار   153

    4-2-5-2- وزن شاخص های مؤلفه عملکرد .  154

    4-2-6- سئوال اصلی تحقیق .154

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

    مقدمه   157

    5-1- جمع بندی .  157

    5-2- خلاصه نتایج   158

    5-2-1 پرسش نامه خبرگان .  158

    5-2-2- خلاصه نتایج .  158

    5-3- نتیجه گیری و بحث   160

    5-4- پیشنهادهایی مبتنی بر یافته های تحقیق .  162

    5-5- محدودیت های تحقیق .  163

    5-6- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی .  164

    منابع

    منابع فارسی

    منابع انگلیسی

    پیوست: پرسشنامه پایان نامه

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : ارائه,الگوی,مطلوب,ارزیابی,عملکرد,پرسنل,دانشگاه, نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 533 تاريخ : پنجشنبه 11 مرداد 1397 ساعت: 14:36

سرور مجازی چیست؟ سرور مجازی یا وی پی اس اصطلاحی هست که بین هاستینگها رواج دارد سرور مجازی از تقسیم سرور اختصاصی با استفاده از مجازی سازهای مانند وی ام ویر یا کی وی ام و دیگر مجازی ساز ها به وجود میاد در این بیان شرکتهای زیاد هستند که ارائه سرور مجازی پرداختند که ما به یکی از برترین آنها در اینجا خواهیم پرداخت :شرکت سروای تی این شرکت یکی از ارائه دهنده های خوب سرور مجازی مباشد که در ان میتوانید این خدمات را مشاهده کنید

سرور مجازی ابری

سرور مجازی آلمان KVM

سرور مجازی آلمان حرفه ای

سرور نیمه اختصاصی (VDS)آلمان

این محصولاتی که در بالا معرفی شد تعداد بسیار کمی از سرویس های این شرکت میباشد که شما میتوانید از آن استفاده کنید نظرات کاربرانی که از سرویسهای این شرکت استفاده کردن مثبت بوده و نارضایتی بین انها مشاهده نمیشود



آپلود عکس 


 

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : سرور,مجازی,پایدار, نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 9 مرداد 1397 ساعت: 19:27

برای سفارش محصولات به ادرسهای زیر با ما تماس بگیرید یا بر روی عکس کلیک کنید

076-3527-0546تلفن تماس:   

[email protected]ایمیل  :

سایت  :  www.yasbeauty.ir

کانال تلگرام :  t.me/Yasbeauty_ir

 

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : لوازم,ارایشی,با,کیفیت,و,ارزان,لوازم ارایشی با کیفیت و ارزان,لوازم ارایشی با کیفیت و ارزان و عمده, نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 353 تاريخ : دوشنبه 8 مرداد 1397 ساعت: 20:03

در طراحی سایت امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید. همچنین روش مناسبی برای بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیک می باشد. در این مقاله می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است . در ابتدا به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

بک-لینک-چیست-و-در-بهینه-سازی-سایت-چقدر-مهم-است

گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند.

توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : بک,لینک,چیست,و,در,بهینه,سازی,سایت,چقدر,مهم,است؟,بک لینک رایگان,بک لینک ارزان ,بک لینک واقعی ,بک لینک با کیفیت, نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 448 تاريخ : پنجشنبه 4 مرداد 1397 ساعت: 20:01

کترینگ شرکتی به اشپزخانه های صنعتی گفته می شود که در آن غذا با حجم بالا و تعداد زیاد برای افراد شرکت های طرف معامله، تهیه غذای پرسنل صورت می گیرد. شرکت ها برای تامین غذای مورد نیاز روزانه ی پرسنل خود از طریق تحقیقات بازار و تحقیقات پزشکی و نوع کار و شرکت کارفرما برنامه ی تهیه غذای سازمانی را ایجاد و تصویب کرده و از طرق مختلف با آشپزخانه های اصطلاحا صنعتی که در این حوزه و در دسترسی شرکت کارفرما می باشند، قرار داد می بندند. در اینگونه قرارداد هاابتدا آشپزخانه صنعتی مورد نظر کیفیت غذا ها و لحاظ کردن مسائل بهداشتی را به اثبات رسانده و طبق موارد عرفی و غذاهای قانونی و حلال و معمول در جامعه منوی غذای پرسنلی خود را به شرکت کارفرما ارائه کرده و کارفرما بر اساس اولویت ها، نظرات کارشناسان بهداشت و بررسی استانداردها و سیاستها و سطح کاری خود لیست غذای شرکتی مورد نظر خود را از بین منوی غذای پرسنلی که آشپزخانه ارائه می کند انتخاب می نماید. در این هنگام ممکن است منوی غذای شرکتی که شرکت کارفرما از آشپزخانه ی صنعتی درخواست می کند، به صورت هفتگی تغییر کند که بر اساس این تغییر و درخواست های کارفرما و ظرفیت آشپزخانه منوی غذای هفتگی از طرف آشپزخانه به کارفرما ارائه می شود و کارفرما بر اساس سیاستها و بودجه ی خود منوی شرکتی را مورد بررسی و تحقیق قرار داده و نهایتن تصویب می کند. برای تصویب منوی شرکتی که شرکت کارفرما از آشپزخانه صنعتی درخواست می کند بایستی مسئولین ذیربط در کارفرما و آشپزخانه بر روی مواردی مانند قیمت و قیمت منوی شرکتی که مبنای تسویه حساب بین دو شرکت خواهد بود مذاکره کرده و به یک قیمت مشخص استاندارد برای غذای هفتگی پرسنل منطقی و معقول به نظر یرسد و کیفیت های مورد نیاز را نیز داشته باشد، برسند. این قیمت بین کارفرما و کترینگ شرکتی تصویب شده و مبنای پرداخت ها در قبل غذای تامین شده از سوی کترینگ شرکتی برای شرکت کارفرما قرار می گیرد. در کل تهیه غذای شرکتی کاری بسیار حساس بوده و از لحاظ میزان تاثیر بر مواردی حیاتی در سازمان مانند سلامتی و بهره وری نیروی پرسنلی شرکت بسیار تاثیرگذار و حایز اهمیت می باشد ضمن اینکه در برخی مناطق مانند مناطق ویژه دستورالعمل های بسیار سخت گیرانه ای تصویب گردیده و به مورد اجرا گذارده می شود که در اینگونه موارد هرگونه تخطی کترینگ شرکتی از استاندارد های بهداشتی می تواند تبعات وسیعی را برای آن بهمراه آورد. خاطر نشان می گردد که تهیه غذای پرسنل بسیار مهم بوده و بخشی از حقوق اساسی پرسنل شرکت بعنوان مستخدمین شرکت تامین کننده ی غذا را تشکیل می دهد. لذا برای انتخاب بهترین کترینگ شرکتی مناسب و نتیجتا تهیه غذای پرسنل به صورت مناسب می بایستی با توجه به افزایش حجم آشپزخانه ها در بازار تهیه غذای شرکتی کمال توجه را بکار برد.

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : غذای,شرکتی,غذای شرکتی ,غذای مامانپز, نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 150 تاريخ : سه شنبه 2 مرداد 1397 ساعت: 20:00

لینک دوستان

خبرنامه